باز نشر محتوای قدیمی

در هر شبکه اجتماعی چه تعداد محتوا باید تولید کرد؟ اگر ایده‌ی جدیدی نداشتیم، چه کاری انجام بدهیم؟

به عنوان فردی که روزانه ساعت‌های طولانی در شبکه‌های اجتماعی مختلف فعال است یا مقالاتی با بیش از هزار کلمه در وبلاگ یا وبسایتی منتشر می‌کند؛ کار مداوم، تولید تصاویر و ویدیوهای باکیفیت چالش بسیار بزرگی است.

به همین دلیل گاهی جلو افتادن از برنامه‌ریزی‌های روزانه یا انجام تمام کارهای یک روز، به آرزویی برای این افراد تبدیل شده است.

اما اگر بخواهیم منصفانه به این موضوع نگاه کنیم، نقش دو عامل زیر در بروز چنین اتفاقی را نباید نادیده گرفت :

  • کمبود زمان
  • نداشتن ایده برای تولید مطالب جدید

اما در کنار این موانع و مشکلات همه‌ی ما این موضوع را می‌دانیم که در فضای آنلاین فعالیت مستمر و مداوم به چه میزان در جذب مخاطب بیشتر تاثیرگذار است.

فعالیت مستمر و با برنامه، افزایش چند برابری میزان مشارکت مخاطب :

پست‌های اینستاگرامی، توییت‌ها و سایر مطالبی که شما در رسانه‌های اجتماعی مختلف با مخاطبان‌تان به اشتراک می‌گذارید،  یک شانس یا فرصت دیده شدن توسط افراد بیشتر است.

به عنوان مثال یک دانه کوچک نمک را در نظر بگیرید. هر مطلب، پست یا توییت شما (دانه نمک) به تنهایی معرف فعالیت شما است. اما این دانه‌های کوچک نمک زمانی ارزش خواهند داشت، که مخاطب بتواند تعداد زیادی از آن‌ها را کنار یکدیگر مشاهده کند. (مانند نمکدان)

حال بلاگری را تصور کنید که می‌خواهد هفته‌ای دو تا سه مقاله‌ی باکیفیت تولید و منتشر کند.

این بلاگر با انجام چنین کاری به مخاطب خود عادت می‌دهد تا در هفته‌های آینده نیز همین تعداد مقاله با همان کیفیت را از او ببیند.

اما برای مثال اگر این بلاگر به مدت (یک ماه) نتواند همین تعداد مقاله تولید و منتشر کند، احتمال بسیاری وجود دارد که بخشی از مخاطبان خود را از دست بدهد.

نکته بسیار مهم برای فعالیت در فضای آنلاین، داشتن شناخت کافی نسبت به هرکدام از شبکه‌های اجتماعی و الگوریتم‌های موتورهای جستجو است. چرا که در صورت عدم رعایت برخی از اصول و قوانین ممکن است مشکلاتی برای هرشخصی ایجاد شود.

بنابراین برای فعالیت و انتشار مطالب خود در چنین بسترهایی باید برنامه‌ای متناسب با هر کدام از آن‌ها داشته باشد. در ادامه با بررسی شبکه‌های اجتماعی مختلف، بهترین روش برای انتشار مطلب و پست را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱- توییتر : روزانه ۳ تا ۵۰ توییت

طول عمر هر توییت بسیار پایین است، به همین دلیل هرقدر که شما توییت بیشتری داشته باشید، شانس و احتمال دیده شدن‌تان افزایش پیدا خواهد کرد.

۲- فیس بوک : روزانه ۱ تا ۲ پست

در فیس بوک اینکه چه شخصی و در چه مدت زمانی کدام مطلب، تصویر یا ویدیو را مشاهده می‌کند، به دقت مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

به همین دلیل برای اینکه شما بتوانید حداقل ا یا ۲ سهم از کلیک و تعامل مخاطب را دراختیار داشته باشید، کیفیت پست‌های شما بسیار مهم است.

3- یوتیوب و آپارات :

در این مدل رسانه ها تعداد محتوا اهمیت چندانی ندارد، بلکه کیفیت است که باعث رشد شما و یا حتی کسب درآمد خواهد شد. عمده افراد موفق در این دو رسانه افرادی هستند که در شبکه‌های اجتماعی و یا کسب و کار خود، دارای دنبال کننده زیادی هستند.

4- ماباتو :

کیفیت و کمیت فعالیت در پلتفرم ماباتو کاملا بستگی به خودتان دارد، و البته قراری که با مخاطبانتان میگذارید. یکی از ویژگی های کلیدی این پلتفرم نیز همین است.

ماباتو هیچگاه شما را مجبور نمیکند تا به روش خاصی فعالیت کنید و این تصمیم بر عهده خودتان است، پیشنهاد ما اهمیت دادن به کیفیت و خلاقیت در تولید است، زیرا افرادی که شما را در ماباتو دنبال میکنند، بزرگترین طرفداران شما هستند و هدفشان تعامل بیشتر، حمایت و بهره‌بردن از ارزشی است که از گذشته تا آینده خلق کرده و خواهید کرد.

5- اینستاگرام :

ثبات یکی از اصلی‌ترین پارامترهای فعالیت در اینستاگرام است.

چرا که انتشار پست در اینستاگرام محدودیتی ندارد و شما می‌توانید در هر زمان، هر تعداد پست ‌را در صفحه‌ی شخصی‌تان قرار بدهید. بنابراین تنها مزیت شما نسبت به سایر پیج‌ها فعالیت مستمر و مداوم است.

در تحقیقاتی که به تازگی انجام شده است، افرادی که پست‌های بیشتری در صفحه شخصی خود قرار می‌دهند، تعامل بهتری با مخاطبان خود دارند.

اما نکته قابل توجه در این تحقیق، غلبه کمیت بر کیفیت است. در حقیقت آنچیز ارزشمند برای مخاطبان‌تان، تعداد پست‌‌هایی است که در صفحه شخصی‌تان منتشر می‌کنید. نه لزوما تعداد ساعاتی که شما برای تولید و ویرایش آن‌ها صرف می‌کنید.

حال باتوجه به موارد بالا، چالش بعدی چگونگی داشتن فعالیت مستمر و حفظ ثبات در این شرایط است.

استفاده از مطالب ارزشمند قدیمی :

 “Old But Gold”.

این اصطلاح دقیقا به این موضوع اشاره می‌کند هر مقاله، تصویر و ویدیو که زمانی توانسته توجه مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند، در زمان انتشار مجدد هم می‌تواند برای شما چنین نتیجه‌ای را در پی داشته باشد.

البته از بروز رسانی و ویرایش مجدد و اضافه کردن نکاتی به آن‌ها نباید غافل شد.

بنابراین زمانی که محتواهای ارزشمند قدیمی خود را شناسایی کردید، باید فرصتی را برای بروزرسانی آن‌ها اختصاص بدهید.

برای مثال پیشنهاد ما به نویسندگان و بلاگرها، تبدیل کردن متن‌ها و مقالات طولانی خود به کتاب‌های الکترونیک و انتشار مجدد آن‌ها است. در حقیقت با این کار مقاله‌ی شما در معرض دید ناشران قرار خواهد گرفت و شانس شما برای همکاری با آن‌ها را افزایش خواهد داد.

سخن پایانی، نتیجه‌گیری :

هرگز دست از تولید و انتشار مطالب باکیفیت برندارید

در پایان این نکته را بازهم یادآوری میکنیم که انتشار مجدد محتوای قدیمی چقدر می‌تواند مفید و ارزشمند باشد.

پس به دنبال محتواهای ارزشمند قدیمی خود باشید و خلاهای موجود در تقویم محتوایی خود را پرکنید. چرا که استفاده و انتشار مجدد محتواهای ارزشمند قدیمی بهترین استراتژی در زمان تعطیلات و بهترین راه برای دیده شدن میان سیل عظیمی از مطالب در فضای آنلاین امروز است.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *