چه باورهای غلطی در ارتباط با حوزه و شغل تولیدکنندگی محتوا وجود دارد؟

به تعداد افرادی که در حال حاضر و امروزه در فضای آنلاین و اینترنت فعالیت می‌کنند اشتباهات و باورهای غلطی در مورد شغل تولیدکنندگی محتوا وجود دارد. بنابراین در این مقاله می‌خواهیم این باورهای غلط را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا به افرادی کمک کنیم که می‌خواهند در حوزه‌ی تولیدکنندگی محتوا به موفقیت برسند.

در حقیقت ما در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات و آمارهایی را با شما به اشتراک بگذاریم که از تحقیقات و بررسی‌های انجام شده‌ی بسیاری در ارتباط با چالش‌های فعالیت در حوزه‌ی تولیدکنندگی محتوا به دست آمده است.

این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که هر کدام از این باورهای غلط در مورد شغل تولیدکنندگی محتوا ممکن است در ارتباط با فعالیت شما هرگز صدق نکند. چرا که هیچ قاعده و قانون مشخصی برای اثبات درستی هریک از آن‌ها وجود ندارد. و صرفا ما در این مقاله می‌کوشیم تا بتوانیم با بررسی هریک از این چالش‌ها بتوانیم به افرادی کمک کنیم که می‌خواهند در حوزه‌ی تولیدکنندگی محتوا به موفقیت برسند.

پس این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

۱- تولیدکننده‌ی محتوا فردی است که می‌تواند هرکاری را انجام بدهد :

اگر احساس می‌کنید که یک تولیدکننده‌ی محتوای حرفه‌ای شدن یا استخدام فردی با چنین ویژگی‌هایی می‌تواند موقعیت خوبی برای شما ایجاد یا تمام مشکلات شما را حل کند. چرا که محتوای باکیفیت یک تولیدکننده‌ی محتوای حرفه‌ای به تنهایی نمی‌تواند مخاطب را تشویق کند تا به وبسایت شما مراجعه کند.

بنابراین شما به افرادی دیگری مانند یک طراح گرافیک و تولیدکننده‌ی محتوای ویدیویی در کنار تولیدکننده‌ی محتوای خود نیاز دارید. چرا که دوران تولید محتواهای متنی زمان زیادی است که سپری شده است. مخاطب امروزه به تصاویر و ویدیوهای جذاب هم نیاز دارد.

پس هرقدر که تولیدکننده‌ی محتوای شما حرفه‌ای باشد، محتوای شما بازهم نمی‌تواند بدون داشتن المان‌های گرافیکی، تصاویر و ویدیوهای جذاب به میزان زیادی توجه مخاطب را به خود جلب و آن‌ها را به خود درگیر کند.

تولید محتواهایی باکیفیت، مفید، ارزشمند و متناسب با نیاز مخاطب کار آسانی نیست. اما اگر می‌خواهید در این حوزه به موفقیت برسید، محتواهایی مطابق با ویژگی‌های بالا تولید کنید.

۲- تولیدکننده‌ی محتوایی کم هزینه‌تر استخدام کنید :

چرا باید برای استخدام یک تولیدکننده‌ی محتوا هزینه‌ای زیادی پرداخت کنید؟ وقتی که استخدام تولیدکننده‌ی محتوایی که به تازگی فعالیت خود را در این حوزه آغاز کرده است می‌تواند تاحدی همان نتیجه را برای شما داشته باشد که کار یک تولیدکننده‌ی محتوای حرفه‌ای خواهد داشت.

بنابراین استخدام یک تولیدکننده‌ی محتوای حرفه‌ای همیشه استراتژی مناسبی نخواهد بود. پس در هنگام استخدام یک تولیدکننده‌ی محتوا مانند یک سرمایه‌گذار رفتار کنید. شاید استخدام یک تولیدکننده‌ی محتوای کم‌تجربه همان معجزه‌ای باشد که شما انتظار دارید.

۳- همیشه به نوشتن و تولیدکنندگی محتوا ادامه بدهید :

هرگز تصور نکنید که فقط تولید محتوای باکیفیت به طور منظم می‌تواند موقعیت مناسبی برای شما ایجاد کند. شما ممکن است فکر کنید که هرچه بیشتر محتوا تولید کنید برای شما بهتر خواهد بود، اما اینگونه نیست. چرا که به عنوان مثال اگر یک تولیدکننده‌ی محتوا به طور میانگین یک مقاله‌ی وبلاگ تولید کند، هرگز به این معنی نیست که در طی یک سال، تمام مردم درباره‌ی کسب و کار،‌ وبلاگ یا نام تجاری شما صحبت خواهند کرد.

در کنار این فعالیت‌ها هرگز از رقبای خود غافل نشوید و فعالیت‌های آن‌ها را نیز زیر نظر داشته باشید. چرا که وقتی شما روزانه مشغول تعدادی زیادی محتوا و مقاله وبلاگ هستید، آن‌ها تلاش می‌کنند تا محتواهایی قابل فهم‌تر، ارزشمندتر و مفیدتر تولید کنند و در اختیار مخاطبان خود قرار بدهند.

تحقیقات بیشتری در زمینه تولید محتوا انجام بدهید، وارد جزئیات شوید و موضوعاتی را شناسایی کنید که تا به حال در ارتباط با آن‌ها محتواهایی در فضای اینترنت تولید و منتشر نشده است.

۴- محتوای متنی هرچه طولانی‌تر بهتر :

شاید شنیده باشید که افراد بسیاری معتقدند محتواهای متنی طولانی و با تعداد کلمات بالا بسیار محبوب‌تر از محتواهای متنی هستند که تعداد کلمات در آن‌ها کم‌تر است و از نظر موتورهای جستجو محتواهای خوبی هستند.

از آنجایی که محتواهای متنی با تعداد کلمات بالا اطلاعات فراوانی در خود جای داده‌اند و هم‌چنین مطالعه و خواندن آن‌ها برای مخاطب جذاب است، دلیلی وجود ندارد که چنین محتواهایی برای تمام مخاطبان فضای آنلاین و اینترنت همان جذابیت را داشته باشد. چرا که عوامل بسیاری در بروز چنین اتفاقی موثر هستند. اما شاید یکی از اصلی‌ترین آن‌ها موضوع این مقالات و نوع مخاطبانی است که در مقاله به مسائل، مشکلات و در کل به موضوعاتی اشاره شده است که طیف خاصی از مخاطبان با آن‌ها درگیر هستند.

بنابراین اگر می‌دانید که در هنگام مطالعه‌ی مقاله‌ی شما مخاطب ممکن است از خواندن آن منصرف شود یا خواندن مقاله اساسا زمان زیادی از مخاطبان شما می‌گیرد،‌ تقسیم بندی مقاله به بخش‌های کوچک و مجزا می‌تواند راهکار خوبی برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقی باشد.

۵- می‌توانید یک شبه به تولیدکننده‌ی محتوای موفقی در فضای آنلاین تبدیل شوید :

اینکه با فعالیت بسیار و فراوان طرفداران و مخاطبان‌تان شما را به سرعت بشناسند، هرگز اتفاق ناخوشایندی نیست. اما در برخی موارد زمان زیادی طول می‌کشد تا مخاطب به خوبی نوع فعالیت،‌ کسب و کار و نام تجاری شما را بشناسد.

بنابراین در مواردی مشابه مانند تولیدکنندگی محتوا تضمینی وجود ندارد که تولید تعداد زیادی محتوای باکیفیت و ارزشمند می‌تواند مخاطبانی را برای فعالیت شما جذب کند. اما اگر به دنبال مخاطب برای محتواهای خود هستید اولین کار شما باید این باشد که مخاطب به سادگی بتواند محتواهای شما را پیدا کند و سپس به فکر این باشید که چگونه همراهی آن‌ها استمرار داشته باشد.

سخن پایانی، نتیجه‌گیری :

اگرچه بازهم امروزه با موارد بسیاری از باورهای غلط در حوزه‌ی تولیدکنندگی محتوا مواجه هستیم اما این مقاله تاحدی کمک می‌کند تا با اصلی‌ترین و رایج‌ترین باورهای غلطی در ارتباط با حوزه و شغل تولیدکنندگی محتوا آشنا شویم.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *