چگونه از دوره آموزشی آنلاین درآمد خوبی داشته باشید؟

به جرأت میتوان گفت که یکی از دغدغه‌های اصلی اشخاصی که می‌خواهند دوره آموزشی تولید کنند، حس عدم اعتمادی است که امروزه نسبت به دوره‌های آموزشی وجود دارد. که شاید دلیل آن نبود پلتفرم و فضایی مناسب است تا تولید کنندگان دوره‌ بتوانند محتواهای آموزشی خود را به راحتی در اختیار مخاطبان و هنرجویان خود قرار بدهند.

البته عدم دسترسی راحت و آسان به دوره‌های آموزشی هم مشکل دیگری است که این بار مخاطبان چنین محتواهایی با آن مواجه هستند.

بنابراین جدای از رسیدن به یک درآمد خوب از فروش دوره‌های آموزشی، مشکلات و موانع بسیاری پیش روی تولیدکنندگان دوره‌های آموزشی وجود دارد که گاها آن‌ها را از انجام چنین کاری منصرف می‌کند.

پس چگونه به نیاز مخاطب به دوره‌ی آموزشی پاسخ بدهیم؟

تولیدکننده‌های محتوا، هنرمندان، موزیسین‌های بسیاری امروزه به این فکر افتاده‌اند تا بسته به این نیاز مخاطب برخی محتواهای خود را دسته‌بندی و طبقه‌بندی کنند و محتواهای بیشتری در قالب دوره‌های آموزشی در اختیار مخاطبان خود قرار بدهند تا دوره‌های آن‌ها کامل‌تر و جامع‌تر باشد. بنابراین انتظار می‌رفت که چنین رویکردی بتواند نیاز مخاطب را تاحدی رفع کند.

اما گذشت زمان نشان داد که مشکل اصلی مخاطب با دوره‌های آموزشی دلایل و علت‌های دیگری دارد. مخاطب هرگز به دوره‌های آموزشی بی‌شماری نیاز ندارد بلکه مخاطب به دنبال دوره‌ی آموزشی است که بتواند با استفاده از آن نیاز و مشکل خود را به‌طور کامل برطرف کند.

یک دوره‌ی آموزشی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

پس از اینکه تولیدکنندگان دوره‌های آموزشی به این موضوع پی‌بردند که مخاطب از یک دوره‌ی آموزشی انتظار دارد که متناسب با نیازش باشد، روش‌های و استراتژی‌های مختلفی را مورد بررسی قرار دادند اما هرگز نتایج آن‌ها برای تولیدکنندگان دوره‌های آموزشی رضایت‌بخش نبود.

به همین دلیل و این عدم موفقیت در کسب درآمد از طریق فروش دوره‌های آموزشی، روز به روز تولیدکنندگان این دوره‌ها را مجبور می‌کرد تا به سراغ روش دیگری برای کسب درآمد از محتواهای خود باشند. اما روزی ایده‌ای به ذهن یکی از این تولیدکنندگان دوره‌های آموزشی رسید.

کسب درآمد آنلاین از دوره‌های آموزشی با سرمایه‌گذاری روی آن‌ها:

جان ساندرز همان تولیدکننده‌ی دوره‌ی آموزشی است که برای اولین از چنین روشی را در پلتفرم کسب درآمد از محتوایی استفاده کرد و توانست رشد چشمگیری در فروش دوره‌های آموزشی خود ایجاد کند.

دسترسی به دوره‌ی آموزشی که روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اید.

جان ساندرز معتقد است که دوره‌ی آموزشی می‌تواند موفق باشد که در ابتدا مطابق با نیاز مخاطب باشد و دوم به نوعی مخاطب در تولید آن دوره با تولیدکننده مشارکت داشته باشد.

جان می‌گوید :

من در هنگام تولید هر یک از دوره‌های آموزشی خود ابتدا سعی می‌کنم تا پاسخ سولات زیر را پیدا کنم:

  • مخاطب دقیقا به دنبال چه موضوعی است؟
  • به چه چیزی واقعا نیاز دارد؟
  • من چگونه می‌توانم به آن‌ها کمک کنم تا مشکلات و نیاز خود را برطرف کنند؟

جان ساندرز همیشه قبل از اینکه دوره‌ی خود را به طور کامل در اختیار مخاطبان خود قرار بدهد نسخه‌ی الکترونیکی از طرح ابتدایی و اولیه‌ی محتواهای داخل دوره خود را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد تا نظر و دیدگاه آن‌ها را در مورد دوره‌ی خود بداند تا بتواند دوره‌ی مناسبی برای مخاطبان خود تولید کند و در اختیار آن‌ها قرار بدهد.

جان می‌گوید :

مخاطب از اینکه خود را جزئی از فرآیندهای مربوط به فعالیت‌های شما بداند بسیار شگفت زده خواهد شد و هیجان زده می‌شود. چرا که مخاطب احساس می‌کند چقدر نظر و دیدگاه او برای شما اهمیت داشته است و توجه به نظرات آن‌ها از سمت شما باعث هرچه بیشتر تقویت شدن این حس در مخاطبان‌تان می‌شود.

جان ساندرز با استفاده از این روش خود جامعه بزرگی از مخاطبان و طرفداران مشتاق به فعالیت خود را در اطراف خود ایجاد کند. که حاضر هستند برای دسترسی به دوره‌های آموزشی‌های او پول پرداخت کنند.

یافتن پلتفرمی برای انتشار دوره‌ی آموزشی:

پس از این که جان ساندرز توانست با این روش خود به موفقیت برسد و جامعه‌ای از مخاطبان وفادار را در کنار خود ایجاد کند، مشکل و مانع دیگری که پیش روی او قرار داشت، نبود پلتفرم و فضای مناسبی که او بتواند با حضور و فعالیت در آن علاوه بر داشتن حمایت جامعه‌ی طرفداران خود، از دوره‌های آموزشی خود درآمد داشته باشد.

در حقیقت روشی که جان ساندرز از آن استفاده می‌کند به نوعی پیش فروش دوره‌های آموزشی خودش است.

جان می‌گوید :

در این روش جان نسخه‌ای ابتدایی از محتواهای دوره‌ی خود را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. از آن‌ها مبلغ ناچیزی در حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد کمتر از قیمت نهایی دوره‌ی آموزشی خود را دریافت می‌کند و این امکان را به آن‌ها می‌دهد تا نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را درباره‌ی آن محتوا با جان در میان بگذارند تا جان بتواند محتواهایی تولید کند که متناسب با نیاز آن‌ها باشد.

مطمئنا روش جان ساندرز به تولیدکنندگان دوره‌های آموزشی بسیاری مانند خود کمک کند تا با پیش فروش دوره‌های خود درآمد خوبی از فروش آنلاین این محتواهای آموزشی خود داشته باشند.

جان ساندرز به تولیدکنندگان دوره‌های آموزشی مانند خود پیشنهاد می‌کند:

«من فکر می‌کنم تولیدکنندگان دوره‌های آموزشی مثل من گاهی برای عرضه‌ی دوره‌ی آموزشی دچار فلج در تحلیل می‌شوند. چرا که این حس در آن‌ها وجود دارد اگر دوره‌ی آن‌ها به اندازه‌ی کافی خوب نباشد یا نتواند نیاز مخاطب را برطرف کند، با چه مشکلاتی ممکن است مواجه شوند.»

برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقی جان ساندرز توصیه می‌کند که هرگز قبل از انجام هرکاری خیلی خود را تحت فشار قرار ندهید. چرا که هدف از تولید یک دوره‌ی آموزشی فقط آموزش دادن چیزهایی به دیگران است که خودتان آموخته‌اید.

سخن پایانی، نتیجه‌گیری:

در حال حاضر پلتفرم ماباتو به تولیدکنندگان دوره‌های آموزشی کمک می‌کند تا روشی مانند روش جان ساندرز را برای درآمد داشتن از دوره‌های آموزشی خود پیاده‌سازی کنند و درآمد خوبی از فروش آنلاین دوره‌های آموزشی خود داشته باشند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *