چگونه بدون داشتن ۱۰ هزار فالووئر در استوری اینستاگرام لینک قرار بدهیم ؟

قرار دادن لینک در استوری‌ها سال‌ها برای پیج‌هایی امکان پذیر بود که بیش از ۱۰ هزار فالووئر یا ۱۰ هزار دنبال کننده داشتند. شاید عبارت «بکشید بالا» را بارها و بارها در استوری‌ها پیج‌های کسب و کارها، افراد تاثیرگذار و اینفلوئنسرهای زیادی دیده باشید. اینستاگرام در آپدیت اخیر خود اعلام کرد که به زودی عبارت «بکشید بالا» جای خود را به استیکر جذابی با عنوان «لینک استیکر» می‌دهد.

البته استفاده از این استیکر و ویژگی همچنان برای پیج‌هایی با ۱۰ هزار دنبال کننده به بالا امکان پذیر است. اما در این مقاله تمام چیزهایی که باید در مورد لینک گذاری، حتی بدون داشتن ۱۰ هزار دنبال کننده در استوری اینستاگرام را بدانید به شما خواهیم گفت.

چگونه با استفاده از «لینک استیکر» در استوری اینستاگرام لینک بگذاریم ؟

اگر پیج شخصی، پیج کاری یا پیج ارزش آفرینی اینستاگرام شما ۱۰ هزار دنبال کننده دارد، می‌توانید مستقیما در استوری‌های اینستاگرام خود لینک قرار بدهید. اما به گفته‌ی اینستاگرام چنین قابلتی از تاریخ ۸ شهریور (30 August) از این شبکه‌ی اجتماعی حذف خواهد شد و قابلیت جدید «لینک استیکر» جایگزین آن می‌شود.

«لینک استیکر»‌ بسیار واضح‌تر از عبارت «بکشید بالا»‌ است و می‌توانید آن را در هر جای استوری خود قرار بدهید. به دلیل اینکه در «لینک استیکرها» بخش ابتدایی دامنه یا یوزرنیم نمایش داده می‌شود، آدرس دهی بهتری انجام خواهد شد و مخاطب بهتر می‌تواند به محل موردنظر شما هدایت شود.

اگر برای چنین تغییری آمادگی دارید، بهتر است که موارد زیر را هم بدانید :

  • با حذف امکان قبلی لینک گذاری «بکشید بالا» حالا فضای بیشتری در اختیار شما قرار دارد تا الگوهای جدیدی برای استوری‌های اینستاگرام بسازید و از استیکرها و المان‌های گرافیکی بیشتری برای آن‌ها استفاده کنید.
  • بار دیگر استوری‌ها و هایلایت‌های پیج خود را بررسی کنید که آیا هنوز هم لینک‌های داخل آن‌ها فعال هستند یا غیرفعال شده‌اند.

اگر غیرفعال شده‌اند پس لازم است که برای تولید همان استوری‌ها اما این بار با استفاده از قابلیت جدید اینستاگرام (لینک استیکر) ها وقت بگذارید و آن‌ها را اصلاح کنید.

  • در داخل هر یکی از استوری و هایلایت‌های قبلی خود هرگونه برچسب عبارت «بکشید بالا»‌ را به «لینک استیکر» تغییر بدهید.

چگونه با ۱۰ هزار دنبال کننده در استوری اینستاگرام از لینک استیکر استفاده کنیم ؟

  • اپلیکیشن اینستاگرام خود را باز کنید.
  • با انتخاب علامت «+» در کنار عکس پروفایل خود وارد صفحه انتشار استوری شوید.
  • در بخش استیکرهای اینستاگرام، عبارت «لینک استیکر» ((link sticker را جستجو کنید.
  • بر روی URL کلیک کنید و لینک موردنظر خود را در این بخش وارد کنید و سپس روی گزینه Done کلیک کنید.
  • در نهایت استوری خود را منتشر کنید.

نکته : در هر استوری شما می‌توانید از یک لینک استیکر استفاده کنید.

چگونه بدون داشتن ۱۰ هزار فالووئر در استوری‌های اینستاگرام خود لینک قرار بدهیم ؟

مدت زیادی است که کاربران پیج‌هایی با تعداد دنبال کنندگانی کمتر از ۱۰ هزار تا به دنبال روش‌هایی هستند که در استوری‌های اینستاگرام خود لینک قرار بدهند. پس خبر خوب برای آن‌ها این است که اینستاگرام به تازگی برای این خواسته‌ی کاربران خود راهکار مناسبی ارائه کرده است.

ویشال شاه معاون و مدیر محصول اینستاگرام در مصاحبه‌ی اخیر خود گفته است که تمام حساب‌های کاربری و پیج‌های اینستاگرامی می‌توانند به صورت آزمایشی از «لینک استیکرها» استفاده کنند.

ویشال شاه عنوان می‌کند که این آزمایش صرفا جهت یادگیری کاربران با نحوه و چگونگی استفاده از لینک استیکرها است. در حالی که در طول این آزمایش هرگونه تخلف و دادن اطلاعات غلط مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

به عنوان بخشی از این آزمایش به برخی حساب‌های کاربری منتخب یک صدا برای دسترسی به لینک استیکرهای استوری اینستاگرام قرار داده شده است.

با این حال زمان اجرایی شدن این آزمایش و اینکه کدام حساب‌های کاربری می‌توانند به «لینک استیکرها» دسترسی داشته باشند، هنوز مشخص نیست.

بنابراین تا زمان اجرایی شدن و در دسترسی قرار گرفتن این امکان جدید اینستاگرام دو راهکار زیر می‌تواند به شما کمک کند تا حتی بدون داشتن ۱۰ هزار دنبال کننده هم در استوری‌های اینستاگرام خود لینک قرار بدهید.

۱- قرار دادن عبارت و لینک «بکشید بالا» در ویدیوهای ای جی تی وی اینستاگرام :

آیا می‌دانستید که شما حتی بدون داشتن ۱۰ هزار دنبال کننده هم در ویدیوهای ای جی تی وی اینستاگرام خود لینک و عبارت «بکشید بالا» قرار بدهید؟

درست است که استفاده از چنین امکانی هرگز همان نتیجه و بازخورد لینک «بکشید بالا» در استوری را برای شما از سمت مخاطبانتان ندارد اما استفاده از این قابلیت در قسمت توضیحات ویدیوهای ای جی تی وی اینستاگرام می‌تواند تاحدی همان نتیجه را برای شما داشته باشد.

در حقیقت بخش توضحیات ویدیوهای ای جی تی وی شما می‌تواند نقش یک صفحه فرود (landing page) یک وبسایت را بازی کند که مخاطب می‌تواند با انتخاب لینک‌های موجود در آن به صفحات موردنظر شما هدایت شود.

چگونه به یک ویدیوی ای جی تی وی از طریق استوری اینستاگرام لینک بدهیم ؟

۱- یک ویدیوی کوتاه ۱۰ تا ۱۵ دقیقه‌ای ضبط کنید و در قسمت ای جی تی وی پیج اینستاگرام خود قرار بدهید و سپس در بخش توضیحات ویدیوی خود لینک موردنظر خود را وارد کنید.

۲- به بخش ایجاد استوری اینستاگرام بروید و با قرار دادن یک اقدام به فعالیت (call-to-action) مناسب مخاطبان خود را تشویق کنید که به بخش ویدیوهای ای جی تی وی شما بروند و با کلیک روی فلشی در پایین ویدیوی‌تان به بخش توضیحات آن بروند و لینک موردنظرتان را مشاهده کنند.

۳- در بخش استوری اینستاگرام روی گزینه «لینک» در بالای صفحه کلیک کنید و عبارت «ویدیوی ای جی تی وی» را انتخاب کنید. سپس ویدیوی ای جی تی وی شما به‌طور مستقیم از طریق لینک «بکشید بالای» اینستاگرام قابل دسترسی خواهد بود.

نکته : یک اقدام به فعالیت (call-to-action) مناسب می‌تواند یک عبارت یا یک عکس گرافیکی متحرک باشد تا مخاطبانتان را به انجام کار موردنظرتان ترغیب کند.

۲- استفاده از لینک «بکشید بالا» در بخش فروشگاه پیج اینستاگرام‌تان :

یکی دیگر از راهکارهای پیش روی شما برای اینکه ترافیک بیشتری از سمت استوری‌های اینستاگرام داشته باشید، استفاده از لینک «بکشید بالا» در قسمت فروشگاه پیج اینستاگرام‌تان است.

نکته : برای استفاده از چنین قابلیتی شما باید امکان «فروشگاه» را برای پیج اینستاگرام خود فعال کنید.

سپس با راه‌اندازی و فعالسازی چنین قابلیتی شما می‌توانید در استوری‌های اینستاگرام خود حتی بدون داشتن ۱۰ هزار دنبال کننده هم به فروشگاه خود لینک بدهید.

چگونه از طریق استوری به فروشگاه اینستاگرام خود لینک بدهیم ؟

۱- ابتدا استفاده از قابلیت فروشگاه را برای پیج خود فعالسازی کنید.

۲- یک استوری ایجاد کنید.

۳- در بالای صفحه و قسمت لینک عبارت «فروشگاه» را انتخاب کنید. سپس بخش مربوط به فروشگاه پیج اینستاگرام شما به طور مستقیم در دسترس مخاطبانتان قرار می‌گیرد.

 

چگونه ترافیک بیشتری از استوری‌های اینستاگرام داشته باشیم ؟

اگر می‌خواهید ترافیک بیشتری از استوری‌های اینستاگرام خود داشته باشید باید اقدام به فعالیت

(call-to-action) های روشن و واضحی در استوری‌های اینستاگرام خود قرار بدهید. که این اقدام به فعالیت‌ها می‌تواند یک جمله تاثیرگذار، یک عکس گرافیکی متحرک یا ترکیبی از هردوی آن‌ها باشد.

مخاطبان پیج شما و سایر کاربران اینستاگرام که استوری‌های شما را مشاهده می‌کنند، به مدت زمان زیادی نیاز دارند که به «لینک استیکرها» عادت کنند. بنابراین اینکه شما بتوانید به گونه‌ای مخاطبانتان را به کلیک کردن روی لینکی یا دنبال کردن پیج یا لینکی ترغیب کنید، برای شما ترافیک بیشتری ایجاد خواهد کرد.

نکته : در صورتی که هنوز به لینک استیکرها دسترسی ندارید و امکان استفاده از آن‌ها برای شما وجود ندارد، در استوری‌های خود می‌توانید از عبارت «لینک در بایو» استفاده کنید و در نتیجه با ایجاد یک صفحه فرودی اختصاصی شانس خود برای کلیک روی آن لینک را بالا ببرید.

سخن پایانی، نتیجه‌گیری :

اما این نکته را نیز نباید فراموش کنیم که جذب ترافیک بیشتر از طریق اینستاگرام هرگز کار آسانی نیست.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *