کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی

آیا هنوز از پیمایش‌ها و بالا و پایین کردن بی هدف صفحه‌ی اینستاگرام خود خسته نشده‌اید؟

آیا می‌دانید که چگونه از این  اعتیاد چک کردن مدوام شبکه‌های اجتماعی می‌توانید کسب درآمد کنید؟

با وجود کاربران فراوان شبکه های اجتماعی، این ابزار پرطرفدار به فضایی مناسب برای کسب و کارها و افرادی تبدیل شده است که می‌خواهند از فعالیت، استعداد و توانایی خود درآمد داشته باشند.

در حال حاضر کسب و کارها و افراد بسیاری از امکان  گفتگو و چت رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند تا ضمن برقرای ارتباط موثر با دنبال کنندگان فعلی خود و حفظ آن‌ها، برای گسترش تعداد دنبال کنندگانشان نیز تلاش کنند.

روش‌های کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی :

اگر هنوز فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی آغاز نکرده‌اید، فرصت همچنان برای شما وجود دارد. از قابلیت‌های بازاریابی و چت شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده کنید، اجتماع مخاطبان‌تان را افزایش بدهید و شروع به کسب درآمد کنید.

در این مقاله روش‌هایی را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید با استفاده از آن‌ها، روش و شیوه‌ای مناسب خود را برای کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی انتخاب کنید.

۱- کسب درآمد از مخاطب :

در حال حاضر افراد بسیاری مانند یوتیوبرها، اینستاگرامرها، اینفلوئنسرها و کارآفرینان در شبکه‌های اجتماعی مختلف فعالیت می‌کنند. این افراد مخاطبان خاص و ویژه‌ای دارند که علاقمند به فعالیت آ‌ن‌ها هستند.

اگر شما جز این دسته از افراد هستید و هنوز نمی‌دانید که چگونه کسب و کار خود در شبکه‌های اجتماعی را راه‌اندازی کنید، توجه به یک نکته می‌تواند برای شما راهگشا باشد.

اینکه بتوانید چگونه مخاطبان فعلی خود را به مشتریانی تبدیل کنید که تمایل به خرید محصولات شما داشته باشند یا بابت دسترسی به محتواها و حمایت از فعالیت‌تان پول پرداخت کنند.

بنابراین تنها شیوه‌ای که در فضای رقابتی امروز می‌تواند مخاطبان‌تان را به مشتری شما تبدیل کند، تولید و انتشار محتواهایی است که توجه مخاطب را به خود جلب کند و در نهایت با ایجاد حس اعتماد منجر به مراجعه مجدد آن‌ها به صفحه وبسایت‌تان و خرید محصول شود.

۲- ارائه مهارت :

اگر می‌خواهید از شبکه‌های اجتماعی کسب درآمد کنید، به دنبال شناسایی مهارت‌ها و توانایی‌های خود باشید و از آن‌ها برای جذب مخاطب استفاده کنید.

ایده اصلی این شیوه کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی، تحت تاثیر قرار دادن مخاطب از طریق انجام فعالیتی است که در آن مهارت دارید.

به عنوان مثال شما در کشیدن نقاشی‌های دیجیتال مهارت دارید.

یک ویدیو در زمان طراحی، عکس مربوط به یک طراحی تکمیل شده، آموزش، محتواهای جذابی هستند که شما می‌توانید آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی مختلف منتشر و مخاطبان بیشتری را جذب فعالیت خود کنید.

بنابراین زمانی که مخاطبان شما احساس کنند که شما از مهارت و توانایی بالایی در انجام فعالیت‌تان برخوردار هستید، به راحتی حاضر می‌شوند برای مثال دوره آموزشی نقاشی دیجیتال شما را خریداری کنند. و یا جزو اعضای ویژه شما در پلتفرم ماباتو شوند.

وقتی محتواهای خوبی در اختیار مخاطبان خود قرار بدهید آن‌ها مجددا به شما مراجعه می‌کنند.

۳- اینفلوئنسر شدن :

با توجه به فضای رقابتی موجود در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فعالیت به عنوان یک اینفلوئنسر و به زبان ساده‌تر ایفلوئنسر اینستاگرام شدن، کار سخت و دشواری است.

امروزه اینفلوئنسرهای فراوانی در اینستاگرام و فیس بوک فعالیت دارند که این افراد به واسطه‌ی محتواهای جذاب و مختلفی در قالب عکس،‌ ویدیو و استوری، از فعالیت خود کسب درآمد می‌کنند.

اگر چه ممکن است چنین فعالیت ساده به نظر برسد اما این که شما بتوانید ایده خود را در قالب محتواهای خلاقانه ارائه بدهید که بتواند نظر مخاطب را به خود جلب کند، کار آسانی نیست.

برای اینفلوئنسر شدن شما می‌توانید هر موضوعی را انتخاب کنید اما از رایج‌ترین حوزه‌های فعالیت اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی گردشگری، بدنسازی، مد و فشن و غذا و خوراکی‌ها است.

۴- استفاده از تبلیغات شبکه‌های اجتماعی :

اگر یک کسب و کار کوچک خانگی یا یک شرکت بزرگ هستید، از طریق قابلیت‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌توانید برای تبلیغات فعالیت خود استفاده کنید.

در حقیقیت تعامل با سایر کسب و کارهایی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند و توانسته‌اند برای فعالیت خود مخاطب جذب کنند، گزینه‌های مناسبی برای تبلیغات خواهند بود.

بنابراین اگر می‌خواهید فعالیت موثری در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید و میزان درگیری مخاطب با فعالیت‌تان را افزایش بدهید، باید علاوه بر بهبود کیفیت محتواهای‌تان، از تمام قابلیت‌های شبکه‌های اجتماعی نهایت استفاده را ببرید.

۵- فروش محصول و خدمات :

از شبکه‌های اجتماعی برای برقراری ارتباط با افرادی استفاده کنید که مشتریان اصلی محصولات و خدمات شما هستند.

در اغلب شبکه‌های اجمتاعی گروه‌ها و کانال‌هایی از افراد تشکیل شده است که طرفدار نوع خاصی از محصولات و خدمات هستند.

تعامل با این گروه‌ها و ارائه محصولات‌ و خدمات‌تان در صفحات مربوط به آن‌ها، درآمد خوبی برای شما خواهد داشت.

البته به این نکته نیز توجه کنید که محصولات و خدمات‌تان را به خلاقانه‌ترین شکل ممکن ارائه کنید تا برای مخاطب جذاب باشد.

۶- داستان‌گویی :

در صورتی ارتباط مخاطب با شما عمیق‌تر خواهد بود که بتوانید فعالیت خود را در قالبی داستانی قدرتمند و منسجم برای آن‌ها روایت کنید.

داشتن میلیون‌ها دنبال کننده و مخاطب در شبکه‌های اجتماعی مختلف هرگز به معنی این نیست که آن‌ها تا همیشه همراه شما خواهند بود.

تنها در صورتی این همراهی پایدار خواهد بود که در درون ذهن مخاطب یک حس عمیق ایجاد شود. با مخاطبان‌تان بیشتر درباره‌ی خودتان صحبت کنید،  به آن‌ها بگویید که چرا این فعالیت را آغاز کرده‌اید و چگونه به این جایگاه رسیده‌اید.

مخاطبان بیشتر به معنای بازدید بیشتر از صفحه شما است. در نتیجه صفحه شما رتبه‌ی خوبی در صفحات پرطرفدار خواهد داشت و جستجو و رسیدن به آن آسان خواهد بود.

حتی اگر افرادی به دنبال محصول و خدماتی مشابه شما باشند، این شانس برای شما وجود دارد که صفحه‌تان به این افراد نمایش داده شود.

سخن پایانی ، نتیجه‌گیری :

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که روزانه هر فرد به طور متوسط حدود دو ساعت از زمان خود را به شبکه‌های اجتماعی اختصاص می‌دهد.

شبکه‌های اجتماعی کانال‌های بسیار سودآوری هستند، اما اگر بدانید چطور در آن‌ها فعالیت کنید و با استفاده از چه روش‌هایی می‌توانید بیشترین درآمد را داشته باشید، چک کردن‌ها و پیمایش‌های بیهوده به منبع اصلی درآمد شما تبدیل خواهد شد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *